11 Ekim 2013 Cuma

su :)



Vücudumuzda biriken toksinlerden kurtulmanın
en şahane yolu nedir?


Tabi ki su içmek.



suyun hayatımızda önemi çok büyük.
bu bir gerçek
fakat bazı insanlar suyu içmek de zorlanıyor.

hatta çoğu insandan duymuşsunuzdur

"su içmeyi çok isterdim"

"etrafımdaki herkes lıkır lıkır su içiyor ama
ben su içmeyi hiç sevmiyorum"

"zorla günde bir bardak içiyorum"

"kendimi zorluyorum içemiyorum"

"burnumdan çıkacak gibi oluyor"

  "bunu nasıl yenebilirim ne yapmalıyım"
v.s.
sade olarak içmek zorunda değilsiniz.su içmeyi sevmeyenler suyu farklı şekillerde tatlandırarak içebilirler.

Hem toksin atarken, bazı ek faydalar da göreceksiniz:

Şimdi içme suyu dolu bir cam sürahiyi alın ve

1.LİMONLU

Birkaç dilim limon atın..
Su içmek kendi başına vücudunuzu toksinlerden arındırır ama içine C vitamini eklendiğinde kanınızdaki toksinler de temizlenir ve cildiniz kızarıklıklardan ve ince çizgilerden kurtulur.





2.NANELİ

Birkaç dal nane ekleyin.
Hem suyun tadı güzel hale gelecek, hem kokusu!
Midenize ve sindiriminize de destek verecektir.





3.SALATALIKLI

Dört-beş dilim salatalık ekleyin.
Salatalık vücudunuzun nemlenmesi için harikadır.





4.ZENCEFİLLİ

Bir bilemediniz iki ince dilim ekleyin.
Midenize iyi gelecek ve sindiriminize de.
Özellikle gastritiniz varsa.


Bu suları bir gece buzdolabında bekleterek kullanırsanız,
daha da etkili olacaktır.
En azından birkaç saat.




Bunlar benim aklıma gelenler.

Suyun içine çeşitli meyve dilimleri atarak da tatlandırabilirsiniz.
Su, vücut bileşimde kapladığı büyük yer ve yaşamsal oluşu nedeniyle
değerlendirilen 6 temel besin öğesinden bir tanesidir.

Susama hissi geliştiğinde vücutta yüzde 1’lik su kaybı oluşmuş demektir.
Bu nedenle su içmek için önemli olan susamayı beklenmeden susuzluğu gidermek olmalıdır.

Arabası olanlar bilir,
benzin bitmeden deposunu doldurma telaşına kapılırlar ve
ertelemeden doldururlar.
Aynı bunun gibi
vücudun da susuz kalmadan su içilmesi prensip haline dönüştürülmelidir.

bu yüzden bol bol su içmek de fayda var :)

hoşçakalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder